maanantaina, tammikuuta 30

Vihaan ihmisiä jotka lyttäävät toisia. Keskusteltiin jälleen kerran politiikkaa ja toinen osapuoli oli ihan asiallinen ja pysyttiin aiheessa. Sivulliset jaksoivat toki heittää kommentteja tyyliin "no kai sä nyt olet sosiaalipummin puolella" ja muuta yhtä järkevää. Yritin kertoa miksi olen veronmaksun puolella ja miksi sosiaaliturva on mielestäni ihan hyvä idea. Ei, en hyväksi verorahojen tuhlausta vaan minusta jokaisen pitää yrittää parhaansa päästäkseen kiinni työelämään. Aina voi yrittää kuntoutua tai kouluttautua uudelleen ellei sitten kuulu siihen ryhmään joka ei ole kykenevä työhön (vanhukset, vammaiset, lapset, sairaat tms). Eniten kuitenkin ärsytti mielipiteeni väheksyminen, eikä tämä ole mitään uutta. Jos keskusteluja ei vedetä henkilökohtaisuuksiin eli minun tulolähteisiin (sossu, Kela tms) tai "masennukseeni" niin kannanottoni on mitätöitävä vetoamalla siihen, että minä en ole uskottava. Tämän mielipiteen on keksinyt alunperin yksi ihminen ja hän jaksaa aina siihen vedota. Minun sanomaani ei kannata uskoa, koska minulla ei ole faktatietoja, kokemusta, mielipidettä, ei mitään.
Joku päivä vielä räjähdän. Pyrin välttämään kirosanoja, huutamista, meuhkaamista, suuttumista ja kaikenlaista maltin menetystä, mutta en tiedä kuinka kauan sormeni pysyvät kurissa. Joskus minä vielä huudan "Lopeta! Onko sun itsetunto todellakin noin pohjalla, että on mollattava muita tunteakseen itsensä paremmaksi! Mikä tekee sinun mielipiteestäsi paremman ja uskottavamman kun minun! Mikä tekee sinusta kykenevän sanomaan kenen mielipide on oikea, väärä, uskottava tai vähemmän uskottava! Sinä olet ihan samanlainen ihminen kun muutkin, kuten minäkin! Jos et kykene tuntemaan itseäsi tärkeäksi mitätöimättä muita niin mene hoitoon!"
Tänään ei vielä ollut se päivä kun tuon sanon, eikä varmasti ensi kerrallakaan, ei varmaan sittenkään. Tiedä tuleeko sitä koskaan, sillä olen liian arka räjähtääkseni, pelkään liian kovin, että muut vain nauravat ja pitävät minua vieläkin epäuskottavampana. Minä olen niitä joilla ei ole sanoja itse tilanteessa, joiden loistavat vastaiskut kehittyvät päässä tunteja myöhemmin kun ensin on itkenyt silmät päästään ja unohtaa ne seuraavaan tilaisuuteen mennessä.

Vaan sain näyttää kieltä. Tarja Halonen voitti.

sea   01:08   


1 Kommentti(a):

Blogger sea...
Heh. En minä niinkään tähtää toisen mielipiteen muuttamiseen vaan järkevään keskusteluun.







teacup photo from kuu_nel

sunday[.]gloomy[ät]hotmail[.]com


Listaa minut!

Listaa minut!



arkisto
heinäkuuta 2004
elokuuta 2004
syyskuuta 2004
lokakuuta 2004
marraskuuta 2004
joulukuuta 2004
tammikuuta 2005
helmikuuta 2005
maaliskuuta 2005
huhtikuuta 2005
toukokuuta 2005
kesäkuuta 2005
heinäkuuta 2005
elokuuta 2005
syyskuuta 2005
lokakuuta 2005
marraskuuta 2005
joulukuuta 2005
tammikuuta 2006
helmikuuta 2006
maaliskuuta 2006
huhtikuuta 2006
toukokuuta 2006
kesäkuuta 2006
heinäkuuta 2006
elokuuta 2006
syyskuuta 2006
lokakuuta 2006
marraskuuta 2006
joulukuuta 2006
tammikuuta 2007
helmikuuta 2007
maaliskuuta 2007
huhtikuuta 2007
toukokuuta 2007
syyskuuta 2007

vielä vanhempaa tavaraa


Get Firefox!
Powered by Blogger

Gloomy Sunday 2007 / Blogger