lauantaina, huhtikuuta 30

Mulla on ikävä noita kahta kakkanenää, paitsi ne ei kuulma enää ole kakkaneniä, ne osaa pitää nenänsä puhtaan. :D
Muistatte varmaan miten marras-joulukuussa kiljuin etten enää ikinä halua kissanpentuja...arvatkaa mitä. Mä tahdon pentueen tänne vipeltämään! Jos jokin ärsyttää tässä kky sotkussa niin se etten saa olla enää ensikoti. Olisi niin ihana nähdä pienen limaisen rääpälee kehittyvän notkeaksi, ovelaksi ja itsepäisen itsenäiseksi kaunokaiseksi. Kissat on niin kauniita eläimiä!
Sain muuten vihdoin korjattua se lämpömittarin johdon jonka Laura tuhosi. ;)

Mitä ihmisen pentuihin tulee... Kävelin juuri pyykkituvalta sisälle ja jostain kuului pienen vauvan itku. En ikinä uskonut sanovani tätä, mutta se herätti minussa jonkun lämpimän tunteen. Minä väitän kovaan vieläkin vihaavani pikkulapsia, ainenkin ajatusta siitä, että ne olisi omia. Olen aina vihannut etenkin vauvoja, leikki-ikäiset ja kouluikäiset ovat menneet jotenkin. Vanhemmat lapsen kanssa kun voi kommunikoida ja he ymmärtävät mitä sanon ja voivat itse ilmaista itseään. Vauvat ovat aina olleet jotenkin hankalia. Huutoa tulee mutten tiedä miksi. Vaihdan vaipan, syötän ja nukutan, silti huudetaan. Siinä tulee turhauttava olo.
Älkää kertoko kellekkään, mutta mä olen alkanut kääntää mielipiteeni toisinpäin. Vauvat on helpompia, niiden kanssa ei tarvitse vängätä jokaisesta kasviksesta lautasella, ne eivät kiukuttele ja polje jalkaa. Vauvat ovat tyytyväisiä vähäsempään. Plus vauvat nukkuvat pitkiä päikkäreitä. :)
En nyt sano, että tahdon lapsen, en hyvä tavaton. Kyse on puhtaasti toisten lapsista.

sea   18:55   


3 Kommentti(a):

Blogger Svanhild...
Itse asiassa vauvat ovat helppoja: niiden tarpeet eivät ole monimutkaisia eikä niitä tarvii kasvattaa. Senkun imetät, vaihdat kuivaa, pidät lämpimänä ja annat läheisyyttä. Ne pysyy paikoillaan siinä, mihin olet ne laittanut jne. jne.

Isompi lapsi vaatii paljon enemmän. Mitä vanhemmaksi mun esikoinen tulee sitä riittämttömämpi olo mulle tulee.
Blogger sea...
Niinhän ne on. Ehkä mun vauvakammo lähti siitä, että hoidin pikkusiskoa sen syntymästä siihen kun se oli kolme. Jotenkin olen aina myös kammonnut kun vauva ei kerro miksi se huutaa. Olen kai vahtinut lapsia jotka on huutanut tunti tolkulla? Ei muista.

Leikki-ikäinen on siitä kiva, että heidän kanssa on helpompi touhuta ja he osaavat kertoa mitä tahtovat.
Päiväkodissa harjottelussa ollessa olin se kiva täti joka pelasi aina pelejä. :D
Blogger sea...
Sehän se onkin miksi en ole koskaan lapsia halunnut. En jaksa sitä huutoa.







teacup photo from kuu_nel

sunday[.]gloomy[ät]hotmail[.]com


Listaa minut!

Listaa minut!



arkisto
heinäkuuta 2004
elokuuta 2004
syyskuuta 2004
lokakuuta 2004
marraskuuta 2004
joulukuuta 2004
tammikuuta 2005
helmikuuta 2005
maaliskuuta 2005
huhtikuuta 2005
toukokuuta 2005
kesäkuuta 2005
heinäkuuta 2005
elokuuta 2005
syyskuuta 2005
lokakuuta 2005
marraskuuta 2005
joulukuuta 2005
tammikuuta 2006
helmikuuta 2006
maaliskuuta 2006
huhtikuuta 2006
toukokuuta 2006
kesäkuuta 2006
heinäkuuta 2006
elokuuta 2006
syyskuuta 2006
lokakuuta 2006
marraskuuta 2006
joulukuuta 2006
tammikuuta 2007
helmikuuta 2007
maaliskuuta 2007
huhtikuuta 2007
toukokuuta 2007
syyskuuta 2007

vielä vanhempaa tavaraa


Get Firefox!
Powered by Blogger

Gloomy Sunday 2007 / Blogger