sunnuntaina, elokuuta 29

Muistatteko kun joskus kerroin istuneeni bussissa ja kuunnelleeni kuinka pikkutyttö kertoi isälle mitä he aikovat tehdä kesämökillä äidin kanssa? Miten koko matkan minun teki mieli kääntyä niiden puoleen ja kirkua "sun äitisi kuolee ennen kesää! Älä saatana unelmoi tommosia!". Siitä on aikaa, se oli varmaan joskus -99 tai 2000, syksyä tai talvea se joka tapauksessa oli. Muistan, että oli pimeää. [lisäys, löysin sen chapter 6.]

Olen myöhemminkin saanut noita samoja aavistuksia. Timoa varoitin muutamia kertoja aamulla, että olisi varovainen liikenteessä. Kerran olen eräälle irkkituttavalle sanonut pelkääväni hänen kuolevan, ei ehkä nyt tai tänä vuonna, mutta tässä jossain, sinä aikana kun me vielä irkkaamme samalla kanavalla. Btw. me edelleen irkkaamme samalla kanavalla ja edelleen tuo kamala aavistus käy joskus mielessäni.

En ole vuosiin enää saanut noita aavistuksia, kunnes nyt. Tässä ihan viime viikkoina. Jostain syystä tiedän, että kohta sattuu ja lujaa, eikä se ole minä johon sattuu. Tiedän ettei kukaan ota varoituksiani tosissaan, sillä mitään ei ole koskaan sattunut. Tai no, en minä tiedä kuoliko se lapsen äiti vai ei... Minulle nuo ovat silti totta. Minulle se on silti jotain karmivaa ja jotain mihin uskon enemmän kun haluan.

Päässäni pyörii kuva sairaalasta, koneissa makaavasta ystävästä. En tiedä mitä hänelle on käynyt, miksi hän on siinä, mutta tiedän tilanteen olevan vakava. Näen nänen vanhempansa (en kasvoja), vaikka en heitä ole koskaan tavannut. Hänen äitinsä on minua kohtaan tyly, isä sen sijaan toteaa, että on hienoa kun vieras ihminen jaksaa huolehtia. Näen hänen ex:n lehahtavan huoneeseen ja katsovan minua nenänvartta pitkin "mitä vittua sinä täällä teet? Kuka helvetti sinä edes olet?!" - katseella. Näen hoitajien ja lääkäreiden tulevan ja menevän. Mutta en näe miten kaikki päättyy. Selviääkö hän. Tunnen vain sen tuskan katsoessani häntä siinä avuttomana.

Tämä pirun kuva on riivannut minua jo monena yönä juuri ennen nukahtamista.

Jälleen kerran. Toivon, toivon sydämeni pohjasta olevani väärässä. Toivon ettei minun koskaan tarvitse nähdä tuota tilannetta omin silmin, oikeana. Anna sen olla vain typerä aavistus, kuvitelma joka ei käy toteen.

sea   21:55   


0 Kommentti(a):








teacup photo from kuu_nel

sunday[.]gloomy[ät]hotmail[.]com


Listaa minut!

Listaa minut!



arkisto
heinäkuuta 2004
elokuuta 2004
syyskuuta 2004
lokakuuta 2004
marraskuuta 2004
joulukuuta 2004
tammikuuta 2005
helmikuuta 2005
maaliskuuta 2005
huhtikuuta 2005
toukokuuta 2005
kesäkuuta 2005
heinäkuuta 2005
elokuuta 2005
syyskuuta 2005
lokakuuta 2005
marraskuuta 2005
joulukuuta 2005
tammikuuta 2006
helmikuuta 2006
maaliskuuta 2006
huhtikuuta 2006
toukokuuta 2006
kesäkuuta 2006
heinäkuuta 2006
elokuuta 2006
syyskuuta 2006
lokakuuta 2006
marraskuuta 2006
joulukuuta 2006
tammikuuta 2007
helmikuuta 2007
maaliskuuta 2007
huhtikuuta 2007
toukokuuta 2007
syyskuuta 2007

vielä vanhempaa tavaraa


Get Firefox!
Powered by Blogger

Gloomy Sunday 2007 / Blogger