maanantaina, heinäkuuta 26

En tiedä kuinka moni teistä tietää tätä tarinaa, mutta siinä on jotain hienoa ja sattuneesta syystä se on pyörinyt mielessä viime päivinä.

En tuntenut inulia entuudestaan. Olin puhunut hänen kanssaan puhelimessa ehkä 5min (sovittu tapaaminen) ennen kun näimme ensimmäisen kerran. Olin saanut numeron inulin sen hetkiseltä mieheltä joka kertoi, että tyttöystävällään olisi 3h keittiöstä yksi huone vapaana. Näimme rautatieasemalla johon olin tullut Mikkelistä (matkalla Saloon jossa sillon asuin). Menimme yhdessä Hervantaan katsomaan asuntoa.
Sen puoli tuntia mitä siellä olin juttelimme lähinnä kissoista, inuli ei kysynyt mitään sen suurempia takeita minun vuokranmaksukyvystä, ei taustoja, ei perheestä, ei mistään. Minä istuin yksi kissa sylissä ja toinen jaloissa, kolmaskaan ei ollut missään kaukana. Minä rakastuin niihin kissoihin ja ne minuun. Jossain vaiheessa inuli huomasi, että hänelle tulee kiire, tapaaminen kaupungilla. Koska inuli oli lähdössä kahdeksi viikoksi Saksaan hän antoi avaimen minulle ja toivotti tervetulleeksi, minä sain muuttaa asuntoon sillä aikaa. Ensimmäisen viikon muuten elelinkin yksi, kissojen kanssa.
Meistä tuli ystävät, vaikka olemme kuin yö ja päivä, ei mitään yhteistä, silti istuimme yömyöhälle jutelle ja itkien. Inuli on valehtelematta paras kämppis ikinä, vaikka hermot monesti menikin (helvetin kylppäriremontti). En koskaan unohda inulin suorasukaisuutta enkä ystävällisyyttä.

Tiedättekö mikä oli syy valita minut kämppikseksi? Kissat.
Myöhemmin todellakin sain tietää, että tapa jolla osoitin kiintymyksen inulin kissoihin oli se syy miksi inuli piti minua luotettavana ja hyvänä ehdokkaana. Joskus se on niin kummallisista asioista kiinni. Toista ihmistä ei tarvitse tuntea, mutta tietää silti. Joskus sen vain tuntee vaikkei tunnekaan. Ehkä nyt on aika tehdä se hyvä teko seuraavalle jonka inuli teki minulle. Ehkä.

Pitää varmaan pyytää inulia kahville kun palaan porukoilta.

sea   03:05   


0 Kommentti(a):








teacup photo from kuu_nel

sunday[.]gloomy[ät]hotmail[.]com


Listaa minut!

Listaa minut!



arkisto
heinäkuuta 2004
elokuuta 2004
syyskuuta 2004
lokakuuta 2004
marraskuuta 2004
joulukuuta 2004
tammikuuta 2005
helmikuuta 2005
maaliskuuta 2005
huhtikuuta 2005
toukokuuta 2005
kesäkuuta 2005
heinäkuuta 2005
elokuuta 2005
syyskuuta 2005
lokakuuta 2005
marraskuuta 2005
joulukuuta 2005
tammikuuta 2006
helmikuuta 2006
maaliskuuta 2006
huhtikuuta 2006
toukokuuta 2006
kesäkuuta 2006
heinäkuuta 2006
elokuuta 2006
syyskuuta 2006
lokakuuta 2006
marraskuuta 2006
joulukuuta 2006
tammikuuta 2007
helmikuuta 2007
maaliskuuta 2007
huhtikuuta 2007
toukokuuta 2007
syyskuuta 2007

vielä vanhempaa tavaraa


Get Firefox!
Powered by Blogger

Gloomy Sunday 2007 / Blogger